čtvrtek 17. května 2012

Dvanáct učednických dek poprvé

Vyšlo na Marině 4.12.2010:
Rok 2010 mi proběhl ve znamení dek. Jedna moje přítelkyně mi říká, že jsem mistr v pletení bičů na sebe sama. Když si vzpomenu, jak to vlastně s těmi dekami začalo, musím jí dát za pravdu.


To bylo tak. Loni před Vánoci jsem slavila kulaté narozeniny. K těm jsem si pořídila vytoužený šicí stroj aurora 440 QE, na který mi rodina podle svých možností přispěla. Když jsme seděli u slavnostního oběda, děkovala jsem jim za dárek a slíbila, že jeden každý, který tam sedí, ode mě do příštích Vánoc dostane deku. Na to, že jsem šila patchwork asi půl roku, měla za sebou jednu jedinou deku a pár drobností a nikdy nebyla v žádném kurzu, to byl slib docela drzý.
Zvláště pak, když jsem se rozhlédla okolo stolu a spočítala příbuzné. Tak to byl manžel, jeho rodiče, moje máma, dvě nevlastní dcery s partnery, moje dvě děti s partnery a já. Protože manžel už deku měl, bylo to dvanáct velkých dek. Plus dvě dětské pro kloučky vnoučky, které jsem velkoryse do plánu nezahrnula s tím, že se během roku "někam vejdou". No, nevešly se, protože mimo šití dek jsem se věnovala dalším mnoha aktivitám. Takže doslova pár týdnů před Vánoci řezu bloky na klučičí deky a jedny partnerské deky si musím nechat po Vánocích.
Ona vůbec většina dek byla partnerských, jak vyplývá z výčtu příjemců. Při šití jsem přišla na to, že partnerské deky jsou něco jiného než "deka pro ni a deka pro něho". Musí obstát samostatně a dohromady tvořit celek, který je něčím víc, než jen dvojicí dek, stejně jako partneři jsou něco víc, než náhodná dvojice lidí.
Předpokládala jsem, že se na dekách naučím něco z techniky, ale naučila jsem se něco víc. A snad je to i trochu znát.
Babideka a Dědadeka - pro manželovy rdiče

Duhovky pro Lucii a Tomáše

Zahrada pro mamku

Hvězdy na zemi pro Báďu a pro Milku

Doteky Slunce pro Lenku a Doteky Měsíce pro Ivoše

Průhledy - moje deka 
Během šití velkých dek jsem ušila malou deku pro nového vnoučka Matýska a dva přehozy na inkubátory pro nedonošená miminka - to bylo v rámci zvířetnické aukce, kdy jsme šily pro nemocnici v Ústí nad Labem spolu s Dalmatin, Bubu a Matyldou.

Deka pro Matýska - únor 2010

Mašinka ve hvězdách a Kočárek ve hvězdách
přehozy přes inkubátory - zvířetnická aukce 2010













Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za vaši návštěvu na mém blogu i za vaše komentáře, jsou pro mě důležité. Vave