čtvrtek 30. května 2013

Lampionový průvod pro Martinu a Pavla

Lampionový průvod

Když jsem se rozhodla nechat si Večernici a Jitřenku , musela jsem vymyslet nové deky pro Martinu a Pavla. Uvědomila jsem si, že do kamenného domu na samotě by měli mít něco praktičtějšího, než světlé kaleidoskopy. Vzpomněla jsem si na Majestátné hory, které se mi ve Švadlence na první pohled zalíbily, a rozhodla jsem se ušít veselé scrapové deky v kombinaci s modrotiskem.




Deky pro Martinu a Pavla jsem začala šít začátkem listopadu 2011 a předávala je v půlce prosince, tedy vlastně s ročním zpožděním proti původnímu plánu, kdy jsem chtěla ušít dvanáct dek za dvanáct měsíců. Nevyšlo to, ale fakt je, že jsme v mezidobí rekonstruovali byt a taky jsem ušila mimo projekt několik dětských dek a ještě nějaké další drobnosti.

Při šití partnerských dek jsem si uvědomila, že to je zvláštní fenomén. Když se šije jedna deka pro konkrétní osobu, je člověk limitován její osobností a prostředím, ve kterém se deka bude používat. Jakmile ale šijete pro pár, musí být deky funkční pospolu i jednotlivě a musí oslovit stejně oba partnery. 

Měla jsem velké štěstí, že se mi povedlo se asi trefit - každá z dvojic považuje právě ty své deky za nejhezčí ze všech. A to mě těší ze všeho nejvíc.


Majestátné hory znamenají sešívat, řezat a zase sešívat :-)
jako vždycky netrpělivě skládám kousky na koberec
i když vlastně ještě není co kombinovat
když mám všechny bloky, rozložím je částečně na postel,
částečně na podlahu, a pak přehazuju kousky, dokud nejsem spokojena
lampiony jsou quiltované paprstčitě, modrotiskové kousky plochými smyčkami
protože byl prosinec a brzo tma, fotila jsem deku na plotě o víkendu, i když nebyla ještě celá proquiltovaná
zádíčka byla také z praktického modrotisku
Lampionový průvod pro Martinu
Lampionový průvod pro Pavla

Deky mají rozměr cca 140x210 cm a fotila jsem je 14. prosince 2011.



Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za vaši návštěvu na mém blogu i za vaše komentáře, jsou pro mě důležité. Vave